­
Floor en Susanne vieren dat zij 50 jaar getrouwd zijn.

Na een hele drukke periode op mijn werk met de relocaties van collega''s uit het hele land naar Rotterdam en mijn jubileum op 18 maart 2011 konden wij eindelijk weer eventjes op vakantie.
Dit keer geen Turkije, daar was de temperatuur nog te laag, want we wilden een weekje aan het strand c.q. het zwembad liggen.
Dus daarom naar Egypte.
30 maart vertrek vanaf Schiphol naar Hurghada. Laat in de avond in ons hotel.

De volgende ochtend toch maar naar het welkomstpraatje gegaan van de reisorganisatie. En ons laten verleiden om een citytour naar Hurghade te doen en een dagtocht naar Luxor.

In Hurghada bezochten we een zee-aquraium, nou ja aquarium, meer een verzameling glazen bakken met vis er in en dat alles in een aftands gebouw.

De tocht naar Luxor werd een keer uitgesteld wegens te weinig belangstelling maar uiteindelijk toch op 5 april om 5.00 uur opgehaald en voorzien van een keurig ontbijtpakket de bus in voor een tocht van ca 5 uur. Gedurende deze 5 uur heeft onze gids misschien 10 minuten niets gezegd maar de andere 290 minuten vertelde hij alles wat hij tijdens zijn studie geleerd had.

Luxor aan beide zijden van de Nijl bekeken met een lunch in een restaurant/kantine aan de Nijl.

Na een verplicht bezoek aan een steenhouwerij startte de terugreis omstreeks 15.00 uur om uiteindelijk 's avonds om 20.00 uur weer in het hotel terug te zijn.
Op 7 april weer veilig op Schiphol geland en na een 1,5 uur wachten op ons vervoer naar de parkeerplaats van Corendon uiteindelijk om 4.30 uur weer thuis.

De foto's van deze vakantie vindt je hier!